Bavljenje sportom dobro je za održavanje zdravog i aktivnog stila života. To se posebno odnosi na plivanje za koje se koriste mišići cijelog tijela. O plivanju smo razgovarali s našim korisnikom Janom Štukom koji se ovim sportom bavi već nekoliko godina.

Kad si se počeo/la baviti plivanjem?

S 2,5 godine sam krenuo s mamom na Bebe Ribe na bazenu Utrine i često smo odlazili u Krapinske toplice. Sa 4,5 godine sam krenuo na tečaj plivanja i ovo mi je druga godina da treniram u istom klubu.

Zbog čega si se odlučio baš za ovaj sport?

Kad sam bio još skroz mali (imao sam godinu dana), mama je primijetila da uživam u vodi i jedva me vadila van kad smo bili na moru.

„Jan, idemo van. – Ne!“, onda bi me u zezanciji potopila u nadi da ću tada poželjeti izaći van, ali…nisam!

Kad smo biciklom prelazili preko Savskog mosta, prstom sam joj uzbuđeno pokazivao na rijeku Savu i govorio „Mama, vidi!“. Tu jesen smo krenuli na Bebe Ribe. Naravno drugi razlog je i to što je plivanje zdravo za cijelo tijelo, kako kažu „svi mišići rade“.

Kakva je oprema potrebna za plivanje i koje tehnike plivanja koristite?

Imam neoprensko odijelo (napravljeno po mojoj mjeri) jer mi je voda u olimpijskom bazenu hladna. Još su obavezni kapa za plivanje i naočale. Zbog bjega stolice prilikom kretanja u bazenu nosim i pelene za plivanje… iako mi zadnjih godinu dana gotovo i nisu potrebne. Mama je neko vrijeme od EL4 nabavljala urinare da spriječimo čim više prodor bakterija u urotrakt.

U poliklinici Helena su nas savjetovali da obavezno piškim (kateterizacija) neposredno prije i neposredno poslije plivanja i to se pokazalo kao odlično! Nemam pojačanu sklonost uroinfektima zbog odlazaka na bazen.

Tehnike su sljedeće: trener nam daje daskice i „crviće“ koji nam pomažu u odražavanju na vodi…iako nam je to sve rjeđe potrebno. Kad sam tek počinjao, mama ili tata su bili sa mnom u bazenu i zajedno smo slušali upute trenera. Zadnjih godinu dana sam bez njih u bazenu.

Kojim disciplinama plivanja se baviš i koliko su dugačke tvoje dionice?

Discipline su: prsno, kraul, leđno, kolut naprijed u vodi…i naravno skakanje u vodu, na noge i na glavu. Na treningu u komadu isplivam jednu ili dvije širine olimpijskog bazena bez stanke. Sam trening traje sat vremena.

U kakvom bazenu plivaš i sudjeluješ li možda na natjecanjima?

Plivam u olimpijskom bazenu i za sad još ne sudjelujem na natjecanjima.

Koliko često treniraš i jesi li član nekog kluba?

Treniram u klubu Natator. Treninzi su 3 puta tjedno, ali dolazim dvaput zbog drugih obaveza koje imam. Krenuo sam na košarku u kolicima jednom tjedno, a bio sam i nekoliko puta na slobodnom penjanju u Varaždinu. Nadam se da ćemo nešto slično naći i u Zagrebu! Prezabavno je!

 

 

 

 

 

Možeš li nam opisati kako izgleda jedan trening plivanja – što je najvažnije?

Prvo se zagrijavamo 10-15 minuta, a onda plivamo različite tehnike prema trenerovim uputama.

Koje su prednosti plivanja i zbog čega bi ga preporučio drugima?

Plivanje je zabavno. Super je osjećaj potpune slobode u vodi. Zdravo je za cijelo tijelo, naravno.

Kome bi sve preporučio da se počne baviti plivanjem?

Svakom djetetu koje ima bilo kakvih zdravstvenih problema. Naravno u dogovoru sa svojim liječnikom.

Postoji li možda i koja mana ovog sporta?

Ufff… voda mi je malo hladna u olimpijskom bazenu!

Imaš li neki poseban režim prehrane zbog bavljenja plivanjem?

Nemam.

Na kraju, što ti je najzabavnije kod plivanja?

Ronjenje i skakanje. Pogotovo s prijateljima u Krapinskim toplicama.